August 19, 2009

Ramadhan n bowls

CERITA 1

Sempena dengan kedatangan bulan yang penuh dengan BONUS nie ... aku nak start hari nie dengan artikel tentang bulan ramadhan ... bukan kisah-2 bazar ramadhan tapi aku nak cerita pasal sebelum berpuasa apa kita nak kena buat ?

emmm bukan makan banyak-banyak .... bukan dok buat perancangan atau diari apa nak makan setiap hari ... bukan dok kira berapa banyak collection hari raya ... tapi MINTA MAAF ....

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan... yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat .... dan dilakukan pada hari Jumaat.....

jadi aku nak mohon maaf jika ada buat kesalahan ... baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja.... semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk ..... diberkati dan dirahmati Allah S.W.T.

CERITA 2

sabtu n ahad lepas, aku banyak menghabiskan masa di U-bowls ( One Utama) kerana my only brother ada tournament bowling kat tmpt dia blaja skrg. aku menemani dan menjadi photographer jugak la hari tuh. malas nak bercerita panjang, kesimpulan tentang tournament tuh, abg dah ada gaya, kelengkaan dah cukup (aku kena tarik beg bowling dia pusing satu OU), gaya maen dah ade dengan pelbagai skill yang berbeza, tapi nape x juara?haha.tp still dpt nmbr kan.im proud of u.

p/s : aku slalu mendendangkan lagu raya dalam bilik.ia menjadi santapan aku untuk lebih bersemangat ke kelas.yes or not ?



4 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
aizul marcello said...

jgn risaw dear..i hampunkan segala dosa mosa u ok!

*ada ke kata ganda dosa mosa? arghh hentam!

miMie said...

ok que..k.mimi mintak maaf ea..o-o..hehe slamat menyambut bln ramadan..ha nk jdk follower akk lum..

eusoffaqeuddin said...

korang xde buat silap pon ngan Mr.Eusoff..salam ramadhan!